agahi1400

  • ۰
  • ۰

سنگ نمای سیمانی

سنگ نمای سیمانی

 

وقتی نوبت به نما سازی ساختمان می رسد ، انتخاب های گسترده ای از مواد و مصالح  وجود دارد. از آجر نما گرفته تا سنگ های طبیعی , چوب , سنگ های مصنوعی و سنگ نمای بتنی و....

انتخاب بین این نوع مصالح برای نما به نوع و مقیاس ساختمان , مقررات برنامه ریزی شهری و بودجه ای که قرار است هزینه کنید و ایده و سلیقه شما بستگی دارد . نوع نما در شکل و ظاهر ساختمان شما بسیار تاثیرگذار است.

نمای ساختمان , جدایی بین محیط داخلی و خارجی را فراهم می کند و شامل عناصر پوشش ساختمان است  که مقاومت جانبی و عمودی را در برابر باد و آب و هوا و خواص حرارتی ، صوتی و مقاومت در برابر آتش را فراهم می کنند.

در بین مواد و مصالح موجود برای نمای ساختمان استفاده از سنگ های طبیعی همیشه جذاب و چشمگیر بوده است ولی به دلیل سنگین بودن و گران بودن , امروزه سنگ های طبیعی جای خود را به سنگ های مصنوعی و سنگ نماهای بتنی داده اند .

سنگ نمای بتنی نوعی مصالح برای نمای ساختمان است که شبیه به سنگ های طبیعی بوده ولی از ترکیب پودر سنگ و سیمان و سایر مصالح ساخته شده و جایگزین مناسب تر و بسیار ارزان تری از سنگ های طبیعی می باشد.

سنگ نماهای سیمانی مزایای زیادی نسبت به سایر مصالح برای نماسازی دارند که ادامه به بیان تعدادی از این مزایا می پردازیم.

مزایای سنگ نماهای سیمانی

عملکرد و دوام بالا :

سنگ نماهای بتنی بر پایه سیمان و بتن می باشند , به همین دلیل از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و در برابر شرایط جوی و آب و هوایی نامناسب , بادهای سخت و رطوبت بالا و گرمای زیاد مقاوم هستند و بدون تغییر شکل سال های سال دوام می آورند و شکل ظاهری آن ها تغییر نمی کند.

 

عایق با کیفیت بالا:

سنگ نماهای سیمانی تحت شرایط سخت کارخانه تولید می شوند و یک محصول با کیفیت بالا تولید می کنند. آنها نه تنها از ساختمان در فصول سرد و مرطوب محافظت می کنند بلکه از ویژگی های عایق بندی عالی نیز برخوردار هستند. این ویژگی سنگ نماهای بتنی کمک می کند تا دمای اتاق در هر فصلی از سال در حد معقولی حفظ شود.

 

به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد:

در مقایسه با سایر نماها ، سنگ نماهای بتنی نیاز به نگهداری بسیار کمتری دارند. بنابراین ، به محض نصب آنها در ملک شما ، دیگر استرسی در مورد تعمیر و نگهداری منظم روی نما ندارید. تنها کاری که برای سنگ نماهای بتنی مورد نیاز است ، تمیز کردن ساده و منظم برای افزایش جذابیت کلی آن است.

 

مقاوم در برابر آتش ، موریانه و زنگ زدگی:

یکی دیگر از مزایای مهم سنگ نمای سیمانی ، مقاومت آنها در برابر حشرات موذی ، موریانه ها و آتش است. سنگ نماهای بتنی نه تنها دوام شگفت انگیزی در برابر شرایط سخت آب و هوایی دارند ، بلکه در برابر انواع آسیب های بیرونی که همیشه از اولویت های اصلی هر صاحب ساختمان است بسیار مقاوم هستند.

 

علاوه بر مزایای فوق الذکر ، دلیل دیگر مشهور بودن سنگ نماهای بتنی این است که  نصب کردن آن آسان می باشد و هزینه خرید و نصب و نگهداری آن ها نسبت به سایر مصالح مناسب تر است. این ویژگی آنها را به بهترین گزینه موجود برای نماهای ساختمان تبدیل کرده است.

برای تولید سنگ نماهای بتنی به قالب های ساخت سنگ مصنوعی  یا قالب های سنگ نمای بتنی نیاز دارید که نوع قالبی که تهیه می کنید و جنس آن در کیفیت و نتیجه کار شما بسیار تاثیر گذار است.

قالب های سنگ نمای بتنی به قالب هایی گفته می شود که برای تهیه سنگ های مصنوعی و سنگ نماهای بتنی از آن ها استفاده می شود و دارای بیش از چند صد مدل و طرح های مختلف هستند و بر اساس نیاز و نوع کاربردی که دارند از جنس ها و مواد متنوع ساخته می شوند.

جنس قالب های سنگ نمای سیمانی باید به گونه ای باشد که  به راحتی سنگ های ساخته شده از آن خارج شود و نیاز به مواد جدا کننده یا اسید شویی نداشته باشد و همچنین به سرعت و مجددا نیز قابل استفاده باشد.

قالب های سنگ مصنوعی و قالب های سنگ نمای سیمانی ابزاری جدید در صنعت ساختمان سازی و تولید مصالح ساختمانی هستند که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد سنگ های مصنوعی به سرعت جای خود را در ساختمان سازی به خصوص در حیطه انبوه سازان باز کرده اند و روز به به روز بر تنوع طرح های آن افزوده می شود.

علاوه بر این راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی و تهیه و تولید سنگ های مصنوعی , سنگ نماهای بتنی , سنگ فرش ها و موزائیک ها راهی پر سود و پر درآمد در دنیای مدرن امروزی است و تبدیل به شغلی ثابت و پایدار و پر درآمد شده است که برای تولید سنگ های مصنوعی و سنگ نمای سیمانی به قالب های با کیفیت و مرغوب نیاز است تا سنگ حاصله بدون نقص و  بسیار شبیه به سنگ های طبیعی تولید شود.

 

ویژگی های قالب سنگ نمای سیمانی مرغوب  :

طرح ها و نقش های آن ظریف و شبیه به سنگ های طبیعی است.

از عمر و دوام بالایی برخوردار هستند و بارها و بارها می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد.

برای استفاده مجدد آماده است و نیاز به شست و شو ندارد.

در برابر اشعه ما ورابنفش مقاوم هستند .

در برابر حشرات موذی مقاوم هستند.

 

بنابراین اگر قصد تهیه  قالب های سنگ نمای سیمانی یا بتنی و قالب های سنگ مصنوعی را دارید  دقت و وسواس لازم را به خرج دهید و بهترین نوع قالب سنگ نمای سیمانی و با کیفیت ترین آن را خریداری کنید تا نتیجه نهایی کار شما بی نظیر شود.

 

 برای کسب مشاوره در زمینه راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی و تهیه قالب های سنگ مصنوعی , قالب موزائیک و قالب سنگ نمای بتنی با مشاوران با تجربه ما در این زمینه تماس بگیرید.

  • ۰۰/۰۶/۰۷
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی