agahi1400

  • ۰
  • ۰

ریشه دوزی فرش

ریشه دوزی فرش

 

فرش ایرانی ترکیبی از تار و پود عشق و زیبایی بوده که با هنر و سلیقه به یکدیگر گره خورده و نماد پیوستگی و جاودانگی است و سال های سال است که جز اصلی و همیشگی خانه های ایرانی می باشد.

فرش گرما بخش یک خانه است و جذابیت و ظاهر آن تاثیر به سزایی در در زیبایی و آراستگی ظاهری خانه شما دارد. فرش ها به دو دسته دست باف و ماشینی تقسیم شده که از پشم , الیاف پلی استر و یا نایلون بافته می شوند و بسته به کیفیت و جنس آن ها قیمت های متنوع و ارزش بسیار بالایی دارند.

فرش های ماشینی در کارخانه و توسط دستگاه بافته می شوند و پس از بافت توسط دستگاه در قسمت انتهای آن رشته هایی اضافه می شود که به آن ریشه فرش گفته می شود. ریشه زنی در فرش های ماشینی به طور جداگانه و پس از اتمام  بافت فرش اضافه می شود .

 هدف از ریشه زنی و رفوگری فرش افزایش زیبایی ظاهری  , طول عمر و مقاومت فرش می باشد و اصطحلاک فرش با زمین را تا حد زیادی کاهش می دهد و از پاره شدن و گسسته شدن آن جلوگیری می کند.

در فرش های دست باف ریشه های فرش جز اصلی خود فرش هستند که تار و پود فرش را به هم وصل می کند و پس از پایان بافت فرش ,  قالی بافان ریشه ها را در قسمت انتهایی فرش گره زده و به اصلاح ریشه زنی یا ریشه دوزی می کنند.

ریشه های فرش تاثیر بسزایی در ظاهر و جذابیت  فرش دارند. یک فرش با ریشه های نو و تمیز بسیار شکیل تر و چشم نواز تر از یک فرش با ریشه های کهنه و کدر است.

ریشه های فرش ها با گذشت زمان و در اثر عوامل گوناگون مانند شستن های مکرر و بدون دقت , حیوانات خانگی و یا ... خراب شده و ظاهر زیبا و شکیل خود را از دست می دهند , به همین ترتیب فرش نیز کهنه و ناآراسته  به نظر می رسد در ضمن اینکه در فرش های دست باف , از بین رفتن و خراب شدن ریشه های فرش به بافت اصلی فرش نیز لطمه می زند و آن را از هم گسسته و خراب می کند.

ریشه دوزی فرش مانند قالی بافی عملی حرفه ای است که حتما باید توسط افراد با تجربه و آشنا به این حرفه انجام شود البته ریشه دوزی فرش های ماشینی آسان تر و ارزان تر از فرش های دست باف است ولی در کل ریشه دوزی را نمی توان در خانه انجام داد و برای ریشه دوزی فرش خود باید از افراد با تجربه کمک بگیرید تا کیفیت و جذابیت فرش مانند روز اول زیبا و دلنشین شود.

اگر به دنبال یک تیم با تجربه و حرفه ای در زمینه قالیشویی , رفوگری و  ریشه دوزی فرش هستید که فرش شما را به بهترین شکل و بدون هیچ عیب و نقصی تمیز و ترمیم کند ما به شما این اطمینان را می دهیم که تیم ما کاملا حرفه ای و باتجربه بوده و پس از شست و شوی و ریشه زنی فرش در قالیشویی ما , لذت داشتن یک فرش نو و بسیار تمیز و براق را تجربه می کنید.

با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و افزایش سفارشات پس زودتر با ما تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان تیم نظافت ما به درب خانه شما اعزام شوند.

قالیشویی سپید کارپت تهران با داشتن سال ها تجربه و ارائه ضمانت نامه به شما , فرش های با ارزش و گران قیمت شما را به بهترین شکل شست و شو می دهد و ترمیم میکند و در کوتاهترین زمان به شما تحویل می دهد.

 

 

  • ۰۰/۰۶/۰۹
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی