agahi1400

  • ۰
  • ۰

نحوه پاک کردن لکه چای مانده بر روی فرش دستباف

چه چیز می تواند لذت بخش تر از خوردن یک فنجان چای در هوای سرد زمستان باشد. چای جز نوشیدنی هایی است که در هر فصل و هر زمان درمان کننده خستگی و تنش های روزانه افراد است.  به خصوص در ایران که چای جز پر طرفدارترین نوشیدنی ها است و در همه خانه ها و در هر زمان یافت می شود.

البته این نوشیدنی دلچسب و دلنشین اگر روی فرش دستباف یا فرش های گران قیمت و رنگ روشن شما بریزد لکه ی عمیق و ماندگاری ایجاد می کند که باید سریعا برای حذف و پاک کردن آن اقدام کنید وگرنه برای همیشه ماندگار خواهد بود.

لکه ی چای جز لکه هایی است که هرچه زودتر آن را پاک کنید کارتان آسان تر است و هر چه مدت زمان بیشتری از ایجاد لکه گذشته باشد لکه عمیق تر شده و عمل حذف آن نیز سخت تر می باشد.

به همین دلیل ما همراه شما هستیم تا تکنیک های حذف لکه چای از روی فرش را به شما آموزش دهیم تا در کمترین زمان لکه ایجاد شده بر اثر چای را پاک کنید و با خیال راحت فنجان دیگری چای ریخته و از نوشیدن آن لذت برید.

تکنیک های حذف لکه ی چای از روی فرش دستباف

1- پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف با پودر صابون و سرکه سفید

ترکیب پودر صابون و سرکه سفید می تواند یک ترکیب معجزه گر برای حذف هر لکه ی عمیق و ماندگاری باشد. به خصوص اگر لکه ی چای روی فرش ایجاد شده و مدت زمان زیادی از ایجاد لکه گذشته شما می توانید یک قاشق غذاخوری پودر صابون را با یک فنجان سرکه سفید مخلوط و یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و یک محلول معجزه آسا بسازید سپس دستمال میکروفیبر و یا اسفنج رو به ترکیب آغشته کرده و روی لکه فشار دهید , چند مرتبه این کار را انجام دهید و چند دقیقه صبر کنید تا محلول حسابی به عمق لکه نفوذ کند سپس به آرامی رو لکه را با محلول مالش دهید تا لکه به طور کامل از بین برود . پس از آن  با یک دستمال خشک ناحیه لکه را کاملا خشک کنید.

پودر صابون جز قوی ترین لکه برها است که سخت ترین ترین لکه ها را به آسانی پاک می کند و هیچ گونه آسیبی به فرش دستباف و گران قیمت شما نمی رساند.

 

2- پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف با نمک

نمک نیز جز موادی است که به راحتی می تواند سخت ترین لکه ها را از بین ببرد. برای این کار کافی است که نمک را با مقداری آب گرم و یا آب گازدار ترکیب کرده و یک خمیر درست کنید . سپس با یک مسواک خمیر ایجاد شده را روی لکه باقی مانده از چای بکشید و سپس با یک اسفنج و یا پد جاذب آن را تمیز کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که هیچ گونه اثر و یا لکه ای از چای روی فرش باقی نماند.

 

3- پاک کردن لکه ی چای از روی فرش دستباف با جوش شیرین

برای پاک کردن لکه ی چای از روی فرش شما می توانید چند قاشق جوش شیرین را در یک فنجان کوچک آب حل کرده و محلول را با یک اسفنج روی لکه فشار دهید تا محلول به عمق لکه نفوذ کند. این کار را چند مرتبه تکرار کنید و چند دقیقه صبر کنید. پس از اینکه لکه به اندازه کافی رقیق شد با یک دستمال تمیز روی لکه را ماساژ دهید تا لکه به طور کامل از بین برود.پس از آن یک دستمال خشک روی لکه بگذارید تا آب اضافی لکه را جذب کرده تا دیگر اثری از لکه باقی نماند.

4- پاک کردن لکه ی چای از روی فرش دستباف با بوراکس

بوراکس گیاهی است که در در دریاچه ها و اطراف رودخانه ها وجود دارد و در زمان های قدیم برای شستن ظروف و لباس ها از آن استفاده می شده و امروز در بیشتر محصولات بهداشتی و آرایشی و کنترل آفات استفاده می شود.

اگر لکه چای بر روی فرش شما ماندگار شده و راه های مختلف را امتحان کردید و پاک نشد بهتر است از بوراکس کمک بگیرید. بدین صورت که مقداری بوراکس را با  آب مخلوط کرده و خمیری درست کنید . سپس خمیر را روی لکه قرار داده و ماساژ دهید . سپس با یک پارچه نمدار روی لکه بکشید تا لکه به طور کامل محو شود.

بوراکس را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

تمام تکنیک های فوق می تواند ماندگار ترین و عمیق ترین لکه های چای را از روی فرش های دستباف و گران قیمت شما پاک کند بدون اینکه به الیاف فرش شما آسیب برساند. اگر روش های فوق جواب نداد و لکه چای همچنان روی فرش شما ماندگار بود بهتر است از یک تیم حرفه ای قالیشویی کمک بگیرید تا پیش از اینکه آسیب جدی به فرش شما وارد شود لکه فوق را از بین برده و فرش شما را شست و شو دهد.

 

نکته مهم : گاهی افراد برای پاک کردن لکه ها از محلول های آماده لکه بر فرش و لباس استفاده می کنند. اگر شما هم از محلول های لکه بر فرش استفاده می کنید حتما دستور العمل روی آن را مطالعه کرده و در قسمت گوشه ی فرش امتحان کنید. زیرا برخی از این لکه بر ها می تواند باعث آسیب رسیدن به فرش دستباف و یا خراب شدن رنگ های آن گردد.

  • ۰۰/۰۶/۰۶
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی