agahi1400

  • ۰
  • ۰

کراتینه مو

کراتینه مو

داشتن موهای صاف و خوش حالت آرزوی تمام خانم ها است البته این شانس نصیب همه نمی شود.عوامل مختلفی باعث وز شدن  و بد حالت شدن موها می شود از جمله عوامل ژنتیکی , رنگ کردن های مکرر و دکلره , شاموهای شیمیایی غیر استاندارد و سایر عوامل که باعث شده موها جذابیت و زیبایی و خوش حالتی خود را از دست دهند .

بسیاری از خانم ها برای حل این مشکل به شامپوهای نرم کننده پناه می برند که برخی از این شامپوها نه تنها مشکل آن ها را حل نمی کند بلکه باعث ریزش شدید موهای آن ها می شود.

همه ی شما حتما بارها در مورد کراتینه تراپی یا کراتینه کردن موها شنیده اید. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید و به دنبال کراتینه کردن موهای خود هستید در ادامه با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات کامل راجع به کراتینه کردن مو را در اختیار شما قرار دهیم.

درمان کراتینه مو یک روش مناسب برای صاف و قابل کنترل شدن موهای شما است. وقتی از موهای وز و خشک خود خسته شده اید مراجعه به یک سالن معتبر و یک متخصص با تجربه می تواند به درمان موهای مجعد و خشک شما با کراتینه کمک کند. اما قبل از این، بیایید در مورد اینکه کراتین چیست و چه کاری انجام می دهد با هم صحبت کنیم.

در این سالن به آموزش شینیون مو در اصفهان نیز پرداخته میشود

 

 

کراتین چیست؟

کراتین مشتق طبیعی اسیدهای آمینه گلیسیرین و آرژنین است. اکثر انسان ها منبع کراتین خود را از خوردن گوشت یا مصرف مکمل ها دریافت می کنند. بسیاری از بدنسازان و معلمان ورزش از مکمل های کراتین برای بهبود عملکرد ورزشی و افزایش توده عضلانی استفاده می کنند.

کراتین می تواند به حافظه کمک کرده و با علائم بیماری آلزایمر ، پارکینسون ، هانتینگتون ، صرع و سایر بیماری ها و آسیب های عصبی مقابله کند. همچنین برخی شواهد در مورد افت نمرات هوش برای افرادی که کمبود کراتین دارند نشان داده شده است.

کراتین همچنین ماده ای موثر و ضروری برای  پوست و مو می باشد ، کراتین متابولیسم سلول را بهبود می بخشد و به عنوان یک مرطوب کننده و محافظ برای پوست و مو عمل می کند.

با افزایش سن ، پوست متابولیسم خود را از دست می دهد و توانایی استفاده از پروتئین های خاص مانند کلاژن ، الاستین و کراتین را کاهش می دهد. با افزایش سن سن توانایی سلول در محافظت از پوست در برابر فشارهای محیطی کاهش می یابد. بدین ترتیب با کمک کراتین می توان به پوست و موهای آسیب دیده کمک کرد.

 

درمان کراتین چیست؟

درمان های کراتین ، مانند سایر درمان های پروتئینی برای مو ، به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند ، و پروتئین لازم را که به دلیل آسیب های مختلف و یا مواد شیمیایی از دست داده است را به آن منتقل می کند. موهای آسیب دیده را بازسازی می کند ، درخشندگی را به آن می بخشد و موخوره را از بین می برد ، بنابراین موهای شما زیباتر شده و کنترل آن آسان تر می شود.

درمان با  کراتین ,  موهای شما را شگفت زده می کند  و طیف وسیعی از مزایا از جمله افزودن رطوبت به رشته های موها را فراهم می کند که به لطافت و شادابی آنها کمک می کند و باعث می شود که موهای شما محکم ، براق و خوش حالت باشد.

 

 

 

 

فواید کراتین برای مو

کراتین یکی از مواد برجسته در صنعت زیباسازی و جوان سازی پوست و مو است . ثابت شده است که کراتین ساختار مو را از درون بازسازی و تقویت می کند. حتی در میان آسیب دیده ترین موها ، از جمله موهای سفید و شل شده ، خواص مکانیکی مو افزایش می یابد و همچنین از مو در برابر گرما ی ناشی از سشوار و اتو مو محافظت می کند.

در موهای سالم ، سه پیوند بین مولکولی شامل پیوندهای دی سولفید ، پیوندهای الکترواستاتیک و پیوندهای هیدروژنی مسئول استحکام کششی مو هستند. وقتی مو آسیب می بیند ، این پیوندها از بین می روند. خوشبختانه با استفاده از کراتین پل های شکسته بین این پیوند ها ترمیم شده و مو شادابی و زیبایی اولیه خود را به دست می آورد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده ، کراتین در مراقبت از مو تأثیر مستقیم و باورنکردنی بر روی کوتیکول دارد . همانطور که میدانید ، ساقه مو از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است: قشر ، غشای سلول و کوتیکول . کوتیکول قسمت بیرونی است که از غشای سلول و قشر محافظت می کند تا ملانین خود را خشک نکند. کوتیکول همچنین بخشی از ساقه مو است که شما اغلب بیشتر از همه با آن روبرو می شوید و شادابی و یا بیماربودن موها را به شما نشان می دهد.. هنگامی که کوتیکول پاره و شکسته می شود ، موها به یکدیگر چسبیده و  شانه زدن را دشوار می کنند. خشکی مو اغلب به دلیل شکسته شدن کوتیکول ها است که نمی تواند رطوبت غشای سلول را نگه دارد. کراتین در این زمینه می تواند به ترمیم کوتیکول مو نیز کمک کند و موهارا شاداب و درخشنده نگاه دارد.

 

 

کراتینه مو چگونه انجام می شود؟

 

اکنون در اینجا به صورت مختصر و کوتاه به آموزش مراحل کراتینه کردن موها خواهیم پرداخت.

 پیش از انجام کراتینه باید موها کاملا شسته شده و هیچ گونه چربی و مواد حالت دهنده ای روی موها نباشد. هنگام شستن موهای سر ، پوست سر خود را به آرامی و با نوک انگشتان (و نه ناخن ها!) ماساژ دهید. موها را با یک شامپوی کراتینه خوب بشویید. اگر موهای مجد و فر دارید بهتر است موها دو مرتبه شسته شوند.

توجه: از نرم کننده استفاده نکنید. همچنین ، مطمئن شوید که موها کاملاً شسته شده اند.

موهای خود را تقسیم بندی کرده و مواد کراتینه را هر دفعه روی یک قسمت از موها به خوبی ماساژ دهید. این کاراره آرامی و به مدت چند دقیقه انجام دهید.

یک حوله دور موها بپیچید ولی موها را خشک نکنید تا مواد کراتینه به خوبی جذب موها شود. حدود سی دقیقه صبر کنید و هر چند دقیقه یکبار به آرامی موها را ماساژ دهید.

سپس با یک شانه دنده درشت شروع به شانه کردن موها بکنید از بالا به پایین .

پس از جذب کامل کراتین به روی موها , موها را کاملا و با دقت بشویید , باقی ماندن کراتین روی موها و یا پوست سر باعث شوره می شود به همین دلیل باید مو ها را به طور کامل با آب ولرم شست و شو دهید.

حالا وقت خشک کردن و اتو کشیدن موها می باشد. ابتدا موها را سشوار کشیده و به آرامی شانه بزنید سپس مو ها را به دسته های کوچک تقسیم کرده با اتو مو , موها را صاف و لخت کنید.

موهای شما به زیبایی و لطافت ابریشم خواهند شد.

بهتر است تا 48 ساعت بعد از کراتینه کردن موها حمام نکنید و موها را با کش , کلیپس و هیچ وسیله دیگری نبندید و یا پشت گوش ها جمع نکنید.

بدین ترتیب جادوی شما عمل کرده و موهای جذاب و خوش حالتی خواهید داشت.

 

 عوارض کراتینه کردن مو

هیچ مدرک قطعی برای اثبات عوارض و یا مضر بودن کراتین برای موها وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که اگر کراتینه کردن مو در منزل به صورت غیر حرفه ای و یا با مواد نا معتبر باشد نه تنها به درمان موهای شما کمک نمی کند بلکه گاها موجب ریزش موها نیز می شود. بنابراین اگر تصمیم به کراتین کردن موهای خود گرفته اید حتما از افراد متخصص و حرفه ای و مواد کراتینه با کیفیت کمک بگیرید.

  • ۰۰/۰۶/۰۵
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی