agahi1400

  • ۰
  • ۰

کاشت دائمی مژه چیست و چه تفاوتی با اکستنشن دارد؟

 

مژه ها همیشه مورد توجه بوده اند و تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره دارند.بسیاری از خانم ها مژه های کوتاه یا کم پشت دارند و یا اینکه بر اثر تصادف و یا شیمی درمانی مژه های خود را از دست داده اند  بنابراین کاشت مژه می تواند یک راهکار خوب و دائمی برای آن ها باشد.

روش های مختلفی برای پر و بلند جلوه دادن مژه ها وجود دارد از ریمل های حجم دهنده گرفته تا اکستنشن مژه و استفاده از مژه های مصنوعی ولی راهکار های بالا موقتی بوده و روزانه و یا هفتگی نیاز به ترمیم دارد بنابراین اگر به دنبال یک روش دائمی و طولانی مدت برای پر پشت کردن مژه های خود هستید کاشت مژه می تواند یک راهکار موثر و مفید باشد.

اگر تصمیم به کاشت مژه گرفته اید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمام آنچه در مورد کاشت مژه لازم است را بدانید.

 

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه دقیقاً مانند کاشت مو است. همانطور که در کاشت مو از موهای طبیعی شما برای پیوند زدن استفاده می شود در کاشت مژه نیز از موهای کوتاه پشت و یا جلوی سر برای پیوند زدن به مژه ها استفاده می شود.

کاشت  مژه به نوعی مانند استفاده از اکستنشن مژه است ، با این تفاوت که این روش کمی پیچیده تر است ، و دوام آن نیز طولانی مدت تر می باشد.

در اکستنشن مژه از مژه های مصنوعی استفاده می شود ولی در کاشت مژه از موهای طبیعی و فولیکول های موی شما برای پیوند زدن استفاده می شود.

 

چه کسانی کاشت مژه انجام می دهند؟

نکته جالب در مورد کاشت مژه این است که هرکسی می تواند آن را انجام دهد! این روش مانند عمل های جراحی زیبایی تاثیر بسزایی در جذاب و زیبا تر شدن چهره دارد و تمامی افراد می توانند از این روش برای گیرا تر شدن چشمان خود استفاده کنند.

علاوه بر این همانطور که گفته شد افرادی که به خاطر شیمی درمانی و یا سوختگی و عوامل دیگر مژه های خود را از دست داده اند با این روش می توانند مژه های طبیعی و زیبا داشته باشند و اعتماد به نفس خود را مجدا بدست آورند و شاداب تر زندگی کنند.

 

کاشت مژه به شکل انجام می شود؟

اول از همه ، برای ناحیه پشت سر که مو از آن گرفته می شود ، بی حسی موضعی تزریق می شود.

یک نوار کوچک از پوست سر برداشته می شود و یک تکنسین وظیفه دارد که جداگانه گرافت های مو را جدا کند ، سپس خیلی ظریف زخم شما بخیه را میزند.

این پیوندهای کوچک فولیکولی به صورت جداگانه با کمک یک سوزن منحنی در پلک شما کاشته می شود .(به همین دلیل این عمل چند ساعت طول می کشد)

 

موی کاشت مژه چه مویی است؟

مو از پوست سر خود شما می آید!  فولیکول های زنده مو از پشت سر شما گرفته می شوند و در طی یک جراحی پیچیده روی پلک شما مرتب می شوند.

 

کاشت مژه چه مدت طول می کشد؟

از آنجا که این کار پیچیده تر از اکستنشن مژه است ، کل عمل کاشت مژه چندین ساعت طول می کشد. با این حال ، این روش هنوز یک روش نسبتاً سریع است ، به این صورت که حدودا  3 تا 4 ساعت طول می کشد و در همان روز می توانید از خانه بخانه بیرون بروید و نیاز به استراحت و یا صبر کردن و یا دوران نقاهت ندارد.

 

 

مراقبت های بعد از کاشت مژه چیست؟

بعد از انجام این عمل ممکن است کمی حساسیت داشته باشید ، بنابراین توجه کنید برای چند روز اطراف چشم را استراحت دهید و از هیچ گونه مواد آرایشی,  پاک کننده آرایش ،  روغن ، ریمل و سایر مواد شیمیایی  استفاده نکنید . فقط منطقه اطراف چشم را تمیز و خشک نگه دارید ، بنابراین به سرعت التهاب آن بهبود می یابد.

 

کاشت مژه چه مدت ماندگار است؟

جراحی کاشت مژه دائمی است ، به این معنی که برای پر کردن و یا ترمیم مژه ها ( مانند اکستنشن ) لازم نیست که هر ماه به سالن زیبایی مراجعه نمایید. این امر سبب شده که نگهداری آنها بسیار آسان باشد ، و دغدغه ترمیم و بهبود آن را نداشته باشد.

 

هزینه کاشت مژه چقدر است؟

هزینه این روش از اکستنشن مژه بیشتر است و به نظر پزشک و میزان و حجم مژه های شما بستگی دارد. البته به دلیل اینکه نیاز به ترمیم هر ماهه ندارد و تقریبا روشی دائمی می باشد در طولانی مدت برای شما به صرفه خواهد بود.

 

نگهداری از مژه های کاشت شده چگونه است؟

مژه های کاشت شده به دلیل اینکه از موهای طبیعی شما پیوند زده می شود نیاز به نگهداری و مراقبت هایی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مژه های کاشت شده شما مانند موی سر شما رشد می کنند به همین دلیل لازم است که وقتی مژه های شما رشد می کنند - تقریباً شش ماه طول می کشد تا آنها به حداکثر توانایی خود برسند - هر از چند گاهی باید اصلاح شوند و احتمالاً فر شوند ، تا مژه های طبیعی را بهتر تقلید کرده و به صورت یکپارچه با هم ترکیب شوند.

البته بیشتر مژه های کاشت شده با مژه های طبیعی شما ترکیب شده و مانند آن ها رشد خواهند کرد و شما نگرانی زیادی از این بابت نداشته باشید.

 

خطرات کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه های طبیعی در برابر اکستنشن مژه خطرات کمتری دارد . زیرا در زمینه اکستنشن مژه از مژه های مصنوعی و چسب های شیمیایی استفاده می شود ولی در کاشت مژه از فولیکول طبیعی موی خود فرد بود و خطرات آن از اکستنشن مژه کمتر می باشد.

به طور کلی در بدترین حالت ، انجام عمل کاشت مژه می تواند منجر به عفونت ، ماداروز ، بلفاریت یا کالزیوئین (تومورهای پلک) شود ، که این گونه مشکلات بسیار نادر و درصد آن بسیار کم است.

 

به طور کلی کاشت مژه نیز مانند سایر عمل های جراحی محاسن و معایب خود را دارد که افراد گاهی ریسک آن را قبول کرده و خطرات عمل های جراحی را قبول می کنند.

و در پایان لازم به ذکر است که حتما انجام عمل کاشت مژه را زیر نظر یک پزشک و یا متخصص زیبایی ماهر و با تجربه انجام دهید تا از نتیجه کار خود مطمئن باشید.

  • ۰۰/۰۶/۰۵
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی