agahi1400

  • ۰
  • ۰

همه ی آنچه در مورد کاشت ناخن باید بدانید.

 

چند سالی است که کاشت ناخن به عنوان یکی از روش های زیبایی طرفدارای زیادی را به خود جذب کرده است و هم دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه به توضیح مفصل آن خواهیم پرداخت.

کاشت ناخن  ، به عنوان ناخن های ساختگی ، ناخن های مصنوعی ، ناخن های مد ، ناخن های اکریلیک ، اکستنشن ناخن یا تقویت کننده ناخن شناخته می شوند ، موادی که به عنوان لوازم جانبی مد روی ناخن ها قرار می گیرند و باعث زیبا تر و جذاب تر شدن ناخن ها می شوند.

 برخی از طراحی های ناخن مصنوعی سعی دارند تا حد امکان کاشت ناخن آن ها طبیعی و شبیه ناخن های واقعی به نظر برسد و برخی دیگر تمایل دارند که کاشت آن ها رنگ و لعاب هنری داشته باشد.

کاشت  ناخن نیاز به نگهداری منظم دارد. توصیه می شود که به طور متوسط هر دو هفته یکبار برای ترمیم نزد آرایشگر خود بروید ، اما ممکن است ناخن های شما حدود یک ماه نیاز به ترمیم نداشته باشد.

قابلیت انعطاف پذیری کاشت ناخن از نظر شکل ، اندازه ، طرح و دوام نسبتاً بالا  , از مزایای کاشت ناخن می باشد که باعث شده افراد زیادی به سمت آن جلب شوند.

انواع کاشت ناخن در سپاهان شهر

کاشت ناخن معمولا به دو دسته تقسیم می شود :  کاشت اکریلیک و کاشت ژل

 

کاشت اکرولیک

ناخن های اکریلیک از شیشه های اکریلیک ( (PMMA ساخته می شوند. هنگامی که با مونومر مایع مخلوط شود (معمولاً متاکریلات اتیل با مقداری بازدارنده مخلوط می شود) یک ماده قابل انعطاف تشکیل می دهد. این مخلوط بلافاصله شروع به بهبود می کند و تا چند دقیقه بعد کاملاً جامد می شود. ناخن های اکریلیک می توانند تا 21 روز دوام داشته باشند اما با نگهداری کردن می توانند عمر بیشتری داشته باشند. برای طرح دار کردن رنگ ناخن های اکریلیک ، می توان از لاک ژل ، لاک ناخن و پودرهای آغشته استفاده کرد.

 

کاشت ژل

کاشت ژلیش مانند لاک ناخن هستند  و با استفاده از نور ماورا بنفش سخت می شوند. ماندگاری کاشت ژل بیشتر از لاک ناخن معمولی است و تراشه ندارند. رنگ و جلوه  آنها براق است و دو تا سه هفته دوام می آورند. کاشت با ژل گران تر از کاشت اکرولیک است البته به دوام آن نمی رسند.

کاشت ژل نه تنها به دلیل دوام بلکه برای افرادی که به دیستروفی ناخن مبتلا هستند گزینه ی مناسبی است و به همین دلیل بسیار محبوب شده است.

استون ناخن های ژل را حل نمی کند ، بنابراین باید آنها را در سالن با بوف کردن و در سالن های زیبایی ریموو کرد .

البته گفته می شود نور ماورا بنفش می تواند باعث آسیب به پوست ، از جمله چین و چروک و لکه های پیری شود. نور زیاد ماورا بنفش می تواند باعث سرطان پوست شود. اما هیچ موردی از سرطان پوست ناشی از لامپ UV در آرایشگاه های ناخن گزارش نشده است ، حتی در میان مانیکورهایی که تمام روز دور چراغ کار می کنند.

 

مزایای کاشت ناخن:

ناخن های اکریلیک می تواند به پنهان کردن و اصلاح کردن ناخن های شکسته آسیب دیده و یا کوتاه کمک کند. آنها همچنین از جویدن ناخن ، شکستن و شکافتن آن جلوگیری می کنند. این موارد زمانی به کار می روند که افراد قادر به رشد و مقاومت ناخن های طبیعی مورد نظر خود نباشند. این مشکل را می توان با استفاده از تکنیک های خاص ناخن مانند نوک زدن ناخن ، ناخن های مجسمه سازی شده ، بسته بندی ناخن یا پوشش های اکریلیک حل کرد.

با حذف نامناسب ، ناخن های اکریلیک اغلب به ناخن های طبیعی آسیب می رسانند. یک تکنسین باتجربه ناخن باید برای اطمینان از سلامت ناخن در این امر کمک کند.

 

مشکلات کاشت ناخن:

کاشت ناخن اگر به درستی نصب شود ، معمولاً مشکلی ندارند. با این حال ، استفاده طولانی مدت و ناخن های ضعیف و نا مناسب می تواند به بستر ناخن آسیب جدی برساند و رشد طبیعی ناخن را مختل کند. شایع ترین مشکل مرتبط با ناخن مصنوعی ، عفونت قارچی است که ممکن است بین ناخن کاذب و طبیعی ایجاد شود.

 

وقتی ناخن مصنوعی به سطح ناخن طبیعی زده می شود ،  وجود حباب یا هوا ,  این اجازه را می دهد تا باکتری ها و قارچ ها به طور بالقوه وارد منطقه جدا شده شوند و عفونت ایجاد کنند. هنگامی که ناخن ها توسط یک سالن ناخن معتبر که از اقدامات بهداشتی پیروی نمی کند استفاده شود ، عفونت می تواند یک خطر باشد.

 

از نظر بهداشت شغلی ، آرایشگران آرایشگاه های کاشت ناخن ,  در تمام شیفت کاری خود در معرض بخار شیمیایی ناخن های مصنوعی قرار دارند ، و این مسئله می تواند خطراتی داشته باشد. اتیل متاکریلات برای ناخن های مصنوعی استفاده می شود و گاها باعث درماتیت تماسی ، آسم و آلرژی در چشم و بینی خواهد شد. کارگران آرایشگاه ناخن همچنین با سایر مواد شیمیایی مورد استفاده مانند تولوئن ، دی بوتیل فتالات و فرمالئید مواجه می شوند.

 

قرار گرفتن در معرض متیل متاکریلات (پیش ماده شیشه اکریلیک) می تواند باعث خواب آلودگی ، سبکی سر و لرزش دست شود و بنابراین استفاده از آن در اکثر ایالت های ایالات متحده ممنوع شده است. برخی از نشانه های اینکه هنوز آرایشگاه ناخن از MMA استفاده می کند ممکن است قیمت هایی باشد که به طور قابل توجهی پایین تر از سایر آرایشگاه های ناخن است. بنابراین انتخاب یک آرایشگر با تجربه و معتبر در زمینه کاشت ناخن امری ضروری می باشد.

 

به طور کلی کاشتت ناخن امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که ناخن های خود را کاشت یا ژلیش نکرده باشد البته برای انجام این کار جذاب و دلنشین باید به نکاتی نیز توجه داشته باشید تا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید

کاشت ناخن را در سالن های معتبر و زیر نظر آرایشگرهای متخصص انجام دهید و فقط به فکر ارزان بود قیمت کار نباشید.

اطمینان حاصل کنید که آرایشگر شما به درستی تمام ابزارهای استفاده شده در طول دوره کاشت را استریل کرده و دستهایش را بین مشتری شسته است.

برای نگهداری و ترمیم هر دو یا سه هفته یکبار به سالن مراجعه کنید.

اگر در خانه ناخن مصنوعی می زنید ، نکات ایمنی روی بسته بندی را دنبال کنید. در محلی با تهویه مناسب کار کنید و از پوست اطراف ناخن های خود در برابر مواد شیمیایی استفاده شده در طی مراحل استفاده محافظت کنید.

برای حفاظت بیشتر از پوست دستان و اجازه دادن به ناخن های طبیعی خود هر دو تا سه ماه یکبار چند مدت ناخن های خود را ریموو کنید تا پوست شما نفس بکشید.

اگر به عفونت ناخن مشکوک شدید سریعا با آرایشگر خود رد میان بگذارید.

چه زمان باید به پزشک مراجعه فرمایید؟

درد یا تورم اطراف ناخن ها

قرمزی در اطراف ناخن

چرک (مایع خامه ای سفید یا زرد) از ناخن خارج  شود

تب 100.4ºF (38ºC) یا بالاتر

  • ۰۰/۰۶/۰۵
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی