agahi1400

  • ۰
  • ۰

نحوه تمیز کردن لکه ی چای از روی فرش با ماست

چای نوشیدنی دلچسب و پر طرفدار در بین ایرانیان است. خواه در هوای گرم تابستان باشید و یا یک روز سرد و بارانی زمستانی , هیچ نوشیدنی مانند چای نمی تواند خستگی یک روز پر مشغله کاری شما را از تن به در کند. ولی گاها پیش می آید که مقداری از چایی بر روی کاناپه یا فرش ارزشمند و گران بهای شما ریخته و لکه ی تیره ای بر روی فرش شما ایجاد می کند که نیاز به شستشوی فرش دستباف در قالیشویی باشد.

برای پاک کردن لکه ی چای از روی فرش و یا کاناپه راهکارهای زیادی مانند استفاده از جوش شیرین , سرکه و یا موارد دیگر وجود دارد که ممکن است آن ها در دسترس شما نباشند . در این زمان بهترین راه و سریع ترین راه استفاده از ماست برای پاک کردن لکه ی چایی از روی فرش است.

ماست جز خوراکی هایی است که معمولا  در همه ی خانه های ایرانی یافت می شود و شما می توانید به سرعت و در کمترین زمان لکه ی چای را با ماست از روی فرش خود پاک کنید. علاوه بر این ماست به هیچ عنوان به الیاف و بافت فرش شما آسیب نمی رساند و موجب تغییر رنگ فرش شما نخواهد شد.

برای پاک کردن لکه ی چای از روی فرش اگر لکه تازه ایجاد شده است باید ابتدا چای را با کمک حوله های کاغذی و یا پد های جذب کننده مایع از روی فرش جمع کنید .

برای این کار دستمال یا حوله را روی فرش نکشید زیرا باعث پخش شدن و بیشتر شدن لکه می شود . فقط کافی است که پارچه و یا حوله را روی لکه گذاشته و به آرامی فشار دهید تا اضافه چایی جذب پارچه و یا حوله شود. وقتی که مطمئن شدید تا جای ممکن چایی را از روی فرش جمع کرده اید. مقداری ماست را روی لکه گذاشته و آن را با یک قاشق روی لکه  پهن کنید. حدود یک الی دو ساعت صبر کنید تا ماست اثر کرده و رنگ تیره چایی را به خود جذب کند.

سپس با یک قاشق و یا چاقوی کره خوری ماست موجود روی فرش را جمع کنید و با یک دستمال نم دار و یا اسفنج مرطوب روی لکه را ماساژ دهید.

حدود یک الی دو ساعت صبر کنید تا لکه خشک شود . معمولا در این زمان هیچ اثری از لکه روی فرش باقی نخواهد ماند.

 اگر هنوز اثری از لکه بر روی فرش باقی بود می توانید از ترکیب یک قاشق پودر صابون با یک لیوان آب محلولی تهیه کرده و با یک اسفنج روی لکه بکشید تا باقی مانده اثر لکه از بین برود.

جوش شیرین نیز ماده ی موثری برای پاک کردن لکه های مختلف در کار مبل شویی در منزل می باشد. برای پاک کردن لکه ی چای نیز می توانید مقداری جوش شیرین را روی لکه ریخته و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند. سپس جوش شیرین ها را از روی فرش جمع کرده و با یک دستمال مرطوب روی لکه را بکشید تا اثر باقی مانده از لکه به طور کامل ناپدید شود.

با تکنیک های فوق شما به آسانی و کمتر از چند ساعت می توانید لکه های چای را از روی فرش های دست باف و ماشینی پاک کنید تا هیچ اثر و یا ردی از لکه روی فرش باقی نماند.

 

 

  • ۰۰/۰۶/۰۴
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی