agahi1400

  • ۰
  • ۰

لیفتراک تویوتا

لیفتراک تویوتا

تویوتا یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی و لیفتراک در ایالات متحده آمریکا می باشد . این کمپانی بیش از 50 سال است که به تولید لیفتراک پرداخته و حدود 700000 دستگاه لیفتراک تا به حال تولید کرده است.

کمپانی تویوتا سابقه ی درخشانی در زمینه ی تولید ماشین آلات صنعتی از جمله تولید و فروش لیفتراک , کامیون های دستی , جک پالت , تراکتور یدک کش و ... دارد و به دلیل کیفیت بسیار بالای محصولات و دوام و اطمینان آن همچنان محبوب کلیه بازارهای جهانی است . بدین ترتیب لیفتراک های تویوتا جز برترین و و با کیفیت ترین انواع لیفتراک در سراسر جهان شناخته شده است و طرفداران و مشتریان خاص خود را داراست.

لیفتراک های تویوتا به گونه ای طراحی شده اند که کلیه استانداردهای سازمان ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)   را دارا هستند و می توان از آن ها به عنوان ایمن ترین نوع ماشین آلات صنعتی نام برد.

از ویژگی های استاندارد و ایمنی لیفتراک های تویوتا می توان به تجهیزات ایمنی از قبیل محافظ های جوش داده شده روی سر ، سیستم های مهار اپراتور ، بوق های دستی ، سیستم مقاومت در برابر لغزش ، گیره های کمک اپراتور ، سیستم پایداری فعال تویوتا  (SAS)  و قرار دادن ارگونومیک کنترل های هیدرولیکی اشاره کرد.

انواع لیفتراک های تویوتا:

به طور کلی لیفتراک ها به دو دسته لیفتراک برقی و لیفتراک های احتراق داخلی تقسیم می شوند. در این بخش به معرفی دو نوع لیفتراک برقی و لیفتراک احتراق داخلی و معایب و محاسن آن ها می پردازیم.

هنگام خرید و انتخاب لیفتراک فاکتورهای زیادی است که باید در نظر بگیرید ولی پیش از آن انتخاب نوع لیفتراک برقی و یا موتور احتراق داخلی در اولویت است.

لیفتراک برقی:

لیفتراک های برقی نوع پیشرفته و جدید تر لیفتراک ها هستند که با وجود این که مدت زمان کوتاهی است وارد صنعت حمل و نقل شده اند ولی حدود 60 درصد بازار لیفتراک را به خود اختصاص دادهاند.

لیفتراک های برقی باه دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که دارند می توانند در زمان تا حد زیادی صرفه جوی کرده و در عین حال کارایی و عملکرد بهتری را به شما ارائه می دهند.

از جمله مزایای لیفتراک های برقی :

عدم انتشارآلاینده ها: لیفتراک های برقی از نیروی الکتریسیته و باتری استفاده می کنند به همین دلیل کارکنان در معرض آلاینده های ناشی از سوخت لیفتراک قرار نخواهند گرفت.

کاهش آلودگی صوتی : لیفتراک های برقی صدا و لرزش کمتری ایجاد می کنند به همین دلیل خستگی اپراتور تا حد زیادی کاهش می یابد و منجر به بهبود کارایی می شود.

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری: لیفتراک های برقی قطعات متحرک کمتری برای نگهداری و تعمیر دارند به همین دلیل هزینه های شما برای تعمیر و نگهداری لیفتراک تا حد زیادی کاهش می یابد.

کاهش هزینه های طولانی مدت سوخت: باتری های لیفتراک برقی را می توان دوباره شارژ کرد. اگرچه هزینه های اولیه برای باتری ها و شارژرها می تواند گران باشد ، اما بازگشت سرمایه با گذشت زمان معمولاً بیشتر از استفاده از سوخت است.

معایب لیفتراک های برقی:

اگرچه لیفتراک های برقی هزینه سوخت در طول عمر کمتری دارند ، هزینه اولیه بیشتر است. علاوه بر هزینه باتری ، باید محلی برای شارژ و تمیز کردن نیز ترتیب داده شود.

 امروزه بسیاری از لیفتراک ها از جمله مدل های 3 چرخ الکتریکی تویوتا و پنوماتیک 80 ولت به گونه ای طراحی شده اند که در صورت عدم شارژ یا شارژر مناسب باتری می تواند در مدت زمان کوتاهی خرابی را تجربه کنند.

با این وجود نکات مثبت و تکنولوژی پیشرفته لیفتراک های برقی می تواند بر لیفتراک های احتراق داخلی پیشی بگیرد.

 

 

لیفتراک های احتراق داخلی IC

بازار هنوز هم برای لیفتراک های IC قدرتمند است. آنها حدود 40٪ از بازار لیفتراک را تشکیل می دهند و برای هر دو محیط داخلی و خارجی راه حل های مناسبی هستند. لیفتراک های IC برای استفاده در فضاهای باز ، و ظرفیت های بسیار بالا بیشتر کاربرد دارند.

مزایای لیفتراک های احتراق داخلی IC

کاربرد انعطاف پذیر: لیفتراک های IC هم برای محیط های داخلی و سربسته مناسب هستند و هم برای محیط های باز و در همه شرایط آب و هوایی و محیط های گرم و مرطوب عملکرد بسیار خوبی دارند.

هزینه ی اولیه ی کمتر: اگر به ایستگاه های سوخت گیری دسترسی راحتی دارید و یا اگر این ایستگاه ها در مرکز شما وجود دارد لیفتراک های IC می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد در غیر این صورت هزینه سوخت رسانی به لیفتراک برای شما گران تمام خواهد شد و دردسر زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

استفاده چند شیفتی: اگر کارخانه و یا کارگاه شما به صورت شبانه روزی و چند شیفتی مشغول به فعالیت است لیفتراک های IC بازدهی بسیار بیشتری نسبت به لیفتراک های برقی برای شما خواهند داشت.

صرفه جویی در زمان: شارژ کردن باتری لیفتراک های برقی چند ساعتی زمان بر است بههمین دلیل برای کارخانجات و کارگاه های شیفتی مناسب نمی باشد ولی سوخت گیری لیفتراک های IC اگر بنزین , گازوئیل و یا سی ان جی در دسترس باشد کمتر از  دقیقه می توانید لیفتراک را سوخت گیری کرده و به کار خود ادامه دهید.

معایب لیفتراک های احتراق داخلی IC

با توجه به مزایا و نکات ذکر شده لیفتراک های IC معایبی نیز دارند که باید هنگام خرید حتما به آن ها توجه کنید

انتشار آلاینده: لیفتراک های IC گازهای گلخانه ای و آلاینده تولید می کنند به همین دلیل اگر در محیط های بسته می خواهید از آن ها استفاده نمایید حتما به سیستم تهویه مناسب و قوی نیاز دارید.

خستگی اپراتور: لیفتراک های IC سر و صدا و لرزش زیادتری نسبت به لیفتراک های برقی تولید می کنند به همین دلیل خستگی اپراتور افزایش می باد.

دسترسی به سوخت: همان طور که پیش تر گفته شد لیفتراک های IC برای محیط هایی مناسب است که دسترسی به سوخت در آسان باشد و سوخت گیری در حداقل زمان و به سهولت انجام شود.

لیفتراک های احتراق داخل می تواند از سوخت بنزین , گازوئیل , گاز مایع(CNG)   و یا LP  استفاده کنند که نوع آن نیز به دسترسی و نیاز کاربر بستگی دارد.

 

فاکتورهای کلیدی در انتخاب لیفتراک:

هر لیفتراک محدودیتی در میزان وزنی که می تواند بردارد و همچنین میزان ارتفاعی که می تواند بار را تحمل یا بلند کند , دارد. هنگام انتخاب لیفتراک مهم است که ظرفیت لیفتراک را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که لیفتراک مناسب را برای کار انتخاب کرده اید.

پیش از انتخاب لیفتراک ابتدا به پرسش های زیر پاسخ دهید:

بار معمولی من چقدر سنگین است؟

بارهایم تا چه ارتفاعی باید بالا بروند؟

فضای راهرو مشترک من چقدر گسترده است؟

چند ساعت از لیفتراک , در روز یا هفته استفاده می کنم؟

آیا از لیفتراک در فضای داخلی یا بیرون استفاده می شود؟

 

ظرفیت لیفتراک چیست؟

ظرفیت لیفتراک وزن باری است که مس تواند لیفتراک تحمل کند. لیفتراک های تویوتا از وزنی حدود 3000 پوند تا 50000 پوند را می توانند تحمل کنند.

قبل از شروع خرید لیفتراک ، از ابعاد و وزن بارهای معمول خود مطلع شوید. تعیین کنید بارهای شما به طور معمول یک اندازه هستند یا اینکه متفاوت هستند. اگر اندازه بار شما نوسان دارد ، اطمینان حاصل کنید که از سنگین ترین بار شما چقدر خواهد بود.

 

ابعاد لیفتراک و ارتفاع بالابر

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید ، ابعاد لیفتراک است. اگر لیفتراک را برای فضای باز بخواهید دست شما بازتر خواهد بود ولی برای راهروهای تنگ و قفسه های باریک حتما باید از لیفتراک های مناسب راهرو های باریک استفاده کنید تا لیفتراک فضای کافی برای مانور را داشته باشد. ابعاد بیشتر لیفتراک های چهار چرخ IC و Cushion از عرض سه فوت برای مدل های کوچکتر و تا هشت فوت برای لیفتراک های بزرگتر است.

علاوه بر این اگر سیستم قفسه بندی دارید و بارها مرتباً بالا و پایین می شوند ، ارتفاع عامل اصلی است. این که لیفتراک با را تا چه ارتفاعی بتواند بالا ببرد نیز برای شما در انتخاب نوع لیفتراک بسیار حائز اهمیت است.

 

دانستن نیازهای شما هنگام خرید و انتخاب لیفتراک بسیار حیاتی است. تا لیفتراک مناسب با نوع کار و فعالیت خود را خریداری کنید تا بهترین عملکرد و بازدهی را به شما ارائه دهد.

 

به طور کلی کمپانی تویوتا یکی از معتبر ترین کمپانی های تولید کننده ماشین آلات صنعتی از جمله لیفتراک در سراسر جهان است که با نوآوری و مهندسی برتر , توانسته به افزایش بهره وری و عملکرد ماشین آلات خود پرداخته و محصولاتی با کیفیت و طول عمر بالا تولید کند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه لیفتراک های تویوتا و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

  • ۰۰/۰۶/۰۴
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی