agahi1400

  • ۰
  • ۰

از چه شوینده ای برای تمیز کردن مبل استفاده کنیم؟

داشتن یک دست مبلمان ساده و کاناپه های راحت زیبایی و صمیمیت خاصی به خانه ی شما می دهد. هیچ چیز لذت بخش تر از استراحت کردن روی کاناپه و خوردن نوشیدنی و  تنقلات نیست. ولی این کاناپه های دوست داشتنی به سرعت کثیف شده و ظاهر منزل شما را نامرتب و کثیف نشان می دهند.

دیدن لکه های مختلف مانند لکه ی چایی , لکه ی شربت , قهوه و یا هر لکه ی دیگری می تواند برای شما آزار دهنده باشد و استرسی در شما ایجاد می کند که هر چه سریع تر آن ها را پاک کرده ومبلمان شما مانند روز اول زیبا و تمیز به نظر برسند و چشم هر میهمانی از دیدن خانه داری و نظافت منزل شما بدرخشد.

لکه بری از روی مبلمان و کاناپه کار نسبتا سختی می باشد زیرا پاک کردن لکه مرحله ی اول کار است و مرحله ی سخت تر پاک کردن رد و جای لکه است و این که بعد از خشک شدن مبل , هیچ گونه اثر و یا ردی از لکه روی پارچه باقی نماند.

 برای همین منظور برای لکه بری از روی مبلمان و یا کاناپه باید نهایت دقت خود را به کار ببرید تا هیچ گونه اثری از لکه روی مبلمان شما به جا نماند و پارچه های کاناپه های شما به اصطلاح چرک مرده نشوند.

راهکارهای مختلفی برای پاک کردن لکه از روی مبلمان وجود دارد ولی نکته ای که باید بدانید این است که هر لکه را باید با ماده ی مخصوصی پاک کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با شوینده ها و پاک کننده های لکه از روی مبلمان آشنا کنیم.

شستشوی کفپوش pvc

شستشوی کفپوش سالن ورزشی

شوینده های مبلمان موجود در بازار

اگر سری به فروشگاههای زنجیره ای بزنید می توانید مدل های مختلف شامپو ها و اسپری ها را ببینید که برای از بین بردن لکه های مختلف طراحی شده اند و با استفاده از آن ها و دستورالعملی که روی آن نوشته شده می توانید لکه های مختلف را به آسانی ناپدید کنید. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که برخی از این لکه بر ها می تواند رنگ پارچه ی مبلمان و کاناپه ی شما را ازبین ببرد پس حتما قبل از استفاده مقدار کمی از آن را در گوشه ی پشت مبلمان تست کنید و یکی دو ساعت صبر کنید اگر اثر منفی روی پارچه ی مبلمان شما نداشت از آن برای لکه بری استفاده نمایید.

برندهای مختلفی از شامپو مبل و اسپری مبل ( هم برندهای خارجی و هم برندهای داخلی) در بازار وجود دارد و شما به آسانی و بدون هیچ دردسری می توانید آن ها را خریداری کرده و  از آن ها استفاده نمایید.

البته لازم به ذکر است که بسیاری از شوینده های ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و نحوه ی استفاده و نکات مهم هنگام مصرف روی آن توضیح داده شده است.

اگر به فروشگاه و یا مواد شوینده مخصوص مبلمان دسترسی ندارید و می خواهید با مواد موجود در منزل به لکه بری مبلمان خود اقدام کنید اولین قدم این است که یک پارچه ی جذب کننده و یا حوله یک اغذی روی لکه بگذارید تا مواد باقی مانده و موجود روی لکه را جذب کند سپس با موادی که در زیر عنوان می کنیم می توانید لکه ها را ازبین ببرید.

1- لکه بری با پودر صابون یا صابون مایع:

پودر صابون یا صابون مایع از موادی تشکیل شده که می تواند سخت ترین لکه ها را از بین ببرد و به بافت پارچه و مبلمان شما هیچ آسیبی نمی رساند. یک قاشق صابون مایع و یا پودر صابون را با نیم لیتر آب مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید و با یک اسفنج نرم روی لکه فشار دهید. فقط توجه داشته باشید لکه را مالش ندهید و یا با دستمال روی لکه نکشید تا لکه پخش نشده و به سرعت همان قسمتی که لکه ایجاد شده را پاک کنید.

پس از تمیز شدن لکه روی آن را یک دستمال جذب کننده و یا حوله کاغذی بگذارید تا رطوبت پارچه را جذب کرده و اثری از لکه باقی نماند.

 

2- لکه بری با شامپو فرش:

شامپو فرش جز شوینده هایی است که معمولا در خانه های ایرانی به راحتی یافت می شود و از مخلوط آن با آب می توانید برای پاک کردن لکه های مختلف از روی مبلمان و کاناپه ی خود استفاده نمایید.

 

3- لکه بری با جوش شیرین , سرکه و نمک

جوش شیرین ماده ی شگفت انگیزی است که برای پاک کردن لکه های چربی در مبل شویی بسیار مناسب می باشد و ترکیب آن با سرکه و نمک می تواند یک ترکیب معجزه آسا ایجاد کند که سخت ترین لکه های چربی از روی مبلمان را پاک کند. پس از پاک کردن و حذف لکه از روی مبلمان مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید و یک روز صبر کنید سپس باقی ماند جوش شیرین روی مبلمان را جارو برقی بکشید و بدین ترتیب لکه ی شما کاملا ناپدید خواهد شد.

نمک نیز جز موادی است که برای تمیز کردن لکه های مختلف کاربرد های فراوانی دارد و می توانید از ان به تنهایی و یا با ترکیب کردن آن با سرکه برای پاک کردن لکه های چربی استفاده کنید.

 

4- لکه بری با آمونیاک و گلیسیرین:

لکه های ایجاد شده از جوهر و مداد رنگی و یا لوازم آرایشی را می توانید با گلیسرین و آمونیاک پاک کنید. ابتدا روی لکه را بتراشید تا خرده های مدادرنگی یا لوازم آرایش کاملا برطرف شود. سپس مقداری از مخلوط آمونیاک و گلیسیرین را با یک برس نرم و یا اسفنج روی لکه بزنید و ماساژ دهید تا لکه کاملا برطرف شود.

 

5- محلول نشاسته برای لکه بری :

لکه های ایجاد شده رنگی و یا لکه ی خون را می توانید با محلول نشاسته و آب از بین ببرید. بدین ترتیب که با ترکیب آب و نشاسته خمیری ایجاد کنید و روی لکه بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا نشاسته خشک شود. سپس نشاسته را از روی لکه پاک کرده و اگر ردی از لکه هنوز باقی مانده بود از محلول پودر صابون یا صابون مایع برای حذف کامل لکه استفاده کنید.

 

به طور کلی با مواد ذکر شده و کمی دقت شما می توانید لکه های مختلف را از روی مبلمان و کاناپه های خود پاک کنید. البته به یاد داشته باشید که سرعت عمل در لکه بری بسیار مهم است زیرا لکه ای که ای که تازه ایجاد شده است خیلی سریع تر از لکه های قدیمی پاک می شود پس زوتر دست به کار شوید تا مبلمان شما همیشه تمیز و زیبا مانند روز اول به نظر برسد.

البته اگر مبلمان گران قیمتی دارید و  لکه های ایجاد شده به آسانی پاک نشدند و اثری از آن ها روی مبلمان شما برجا ماند, بهتر است با تیم های مبل شویی در منزل تماس بگیرید.

حضور متخصصین شست و شوی مبلمان در منزل می تواند به شما کمک کرده تا در اسرع وقت سخت ترین و قدیمی ترین لکه ها را از روی کاناپه و مبلمان شما از بین ببرید.

https://ghalishooei-bartar.ir/what-detergent-to-use-for-the-sofa

 

  • ۰۰/۰۶/۰۴
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی