agahi1400

  • ۰
  • ۰

چگونه لکه ی روغن را از روی مبلمان پاک کنیم؟

بعد از یک روز طولانی لذت بخش ترین کار تماشای تلویزیون روی کاناپه با یک ظرف چیپس , اسنک , تنقلات و ... است حتی برای کودکان نیز نشستن روی کاناپه و خوردن تنقلات می تواند جذاب باشد. ولی فاجعه زمانی است که بخت با شما یار نباشد و چند قطره روغن روی کاناپه دوست داشتی و زیبای شما بریزد. اینجاست که تنها کاری که در آن لحظه دارید فقط پاک کردن لکه از روی کاناپه و یا مبلمانتان می باشد.

لکه ی چربی جز سخت ترین لکه ها می باشد که پاک کردن آن زحمت زیادی دارد و اگر با دقت و به سرعت انجام نشود ممکن است برای همیشه ماندگار بماند.

در ادامه سعی دارید به نکات کلیدی و مهم برای پاک کردن لکه ی چربی از روی مبلمان بپردازیم:

 

برداشتن روغن اضافی از روی کاناپه

برای پاک کردن لکه ی چربی از روی مبلمان یا کاناپه اولین کاری که می کنید با قاشق و یا هر وسیله ی دیگری چربی اضافی را تا جای ممکن از روی کاناپه جدا کنید . پس از آن یک حوله ی کاغذی و یا یک پد جذب کننده روی لکه قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا اضافی روغن جذب پد شده و از پارچه مبلمان یا کاناپه جدا شود .

 

جذب روغن باقی مانده روی کاناپه

پس از آن مقداری ماده ی جذب کننده ی روغن روی لکه ی ایجاد شده بریزید. شما می توانید از جوش شیرین , پودر بچه و یا پودر صابون برای جذب کردن روغن باقی مانده روی مبلمان استفاده کنید. بدین صورت که روی لکه را با پودر بچه , جوش شیرین و یا نمک کاملا بپوشانید.

بعداز ریختن پودر روی لکه باید 10 تا 20 دقیقه صبر کنید سپس با یک مسواک , پودر را روی لکه پخش کنید تا جایی که روغن جذب پودر شده و از پارچه جدا شود . پس از آن با جاروبرقی کاملا پودر بچه و یا جوش شیرین را جارو کنید تا از روی مبلمان جداشود.

حالا وقت آن است که لکه ی ایجاد شده را با یک محلول شوینده ملایم کاملا برطرف کنید.

 

پاک کردن لکه ی روغن از روی کاناپه با پودر صابون

بهترین ماده لکه بر به خصوص لکه چربی از روی کاناپه یا مبلمان پودر صابون است. یک قاشق پودر صابون را با مقداری آب مخلوط کرده و یک محلول غلیظ درست کنید و با مسواک و یا اسفنج روی لکه بکشید و سپس آن را با یک دستمال تمیز و خشک پاک کنید. 

پودر صابون یک لکه بر قوی است و برای پاک کردن هر لکه ای از روی فرش و مبلمان مفید می باشد.

 

پاک کردن لکه ی روغن از روی کاناپه با آب و آمونیاک

اگر لکه همچنان باقی بود مقداری آب و آمونیاک را با مقدار مساوی تقسیم کنید و این محلول را با اسفنج روی لکه بکشید و پس از آن یک دستمال مرطوب کودک برداشته و لکه را پاک کنید. الکل موجود در دستمال مرطوب کودک به از بین بردن چربی کمک می کند و باعث پاک شدن لکه ی چربی از روی مبلمان شما می شود.

 

پاک کردن لکه ی روغن از روی کاناپه با پراکسید هیدروژن

چند ساعت صبر کنید اگر لکه همچنان باقی بود مقداری آب را با پراکسید هیدروژن ترکیب کرده و یک پارچه تمیز را به آن آغشته کرده و روی لکه بکشید تا چربی مانده را بردارد. این کار را تا جایی انجام دهید که لکه به طور کامل از بین برود .

 

اگر لکه لجباز بود و همچنان باقی مانده بود بهترین کار کمک گرفتن از خدمات حرفه ای شست و شوی مبلمان در منزل است.

  • ۰۰/۰۶/۰۶
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی