agahi1400

  • ۰
  • ۰

تمام نکاتی که باید قبل و بعد از انجام اپیلاسیون بدانید

اپیلاسیون چیست؟

داشتن موهای زائد برای همه ی خانم ها آزار دهنده است و تقریبا تمام خانم ها از گذشته تا کنون به دنبال راه های از بین بردن موهای زائد صورت و بدن خود هستند. راههای مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد ولی تعداد محدودی از این روش ها تاثیر مثبت و رضایت بخش دارند.

استفاده از تیغ و ژیلت برای از بین بردن موها از گذشته مرسوم بوده است ولی اصلاح با تیغ معایب زیادی دارد. بزرگترین مشکل آن اینست که سرعت رویش موها را کاهش نمی دهد و تقریبا هفته ای دو مرتبه لازم است که از تیغ برای رفع موهای اضافی استفاده شود در ضمن این که موها را ضخیم کرده و پوست را زبر و خشن می کند و با ایجاد زخم و خراش ظاهر لطیف پوست را از بین می برد.

تکنیک های دیگر رفع موهای زائد نیز تا حدودی جواب گو هستند ولی بهترین راهکار برای رفع و از بین بردن موهای زائد بدن , اپیلاسیون است.

اپیلاسیون تکنیکی است که بوسیله موم ,  موها را از ریشه می کند به همین دلیل سرعت رویش موها کم شده و موها نرم تر و نازک تر می شوند , ضمن اینکه پوست بسیار لطیف و شاداب می گردد.

از دیگر مزایای استفاده از اپیلاسیون اینست که هیچ زخمی روی پوست شما ایجاد نمی کند و به دلیل اینکه مو ها از ریشه کنده می شوند , سلول های مرده نیز از روی پوست بلند شده و خاصیت پاکسازی نیز برای پوست دارد .

اپیلاسیون بهترین روش برای رفع موهای زائد بدن است و پوست را نرم , لطیف و عاری از هرگونه موی زائد می کند و  شادابی و نشاط را به شما هدیه می دهد.

مهمترین مزیت اپیلاسیون این است که شما را تا مدت سه هفته تا یک ماه از شر موهای زائد راحت می کند و شما می توانید با خیال راحت به سفر و یا استخر بروید بدون اینکه نگران موهای زائد بدن خود باشید.

البته نکته مهم این است که اپیلاسیون را باید به طور منظم هر ماه انجام دهید و در فصله ی بین اپیلاسیون ها از ژیلت یا تیغ استفاده نکنید خواهید دید بعد از چند ماه ریشه موها کاملا ضعیف شده و موهای شما بسیار نازک و نرم می شوند.

انواع اپیلاسیون:

اپیلاسیون با موم گرم , اپیلاسیون با موم سرد و اپیلاسیون با صمغ عربی که هر اپیلاسیون کار با توجه به تجربه ای که دارد از یکی از این روش ها برای اپیلاسیون استفاده می کند.

در اپیلاسیون با موم گرم , موم را تا حدی گرم می کنند که پوست را نسوزاند سپس روی پوست در جهت رویش موها زده و یک پد مخصوص روی آن قرار می دهند و پس از کمی ماساژ به یکباره پد را در جهت خلاف رویش موها بلند می کنند . بدین ترتیب موها از ریشه کنده می شود.

در اپیلاسیون با موم سرد یا صمغ , موم را در دست مدتی ماساژ داده و روی پوست پهن می کنندو یکباره موم را از روی پوست بلند می کنند.

اپیلاسیون با موم گرم تکنیک قدیمی تر و استفاده از موم سرد و صمغ تکنیکی جدیدتر برای اپیلاسیون است.

 

نکاتی که پیش از انجام اپیلاسیون باید انجام دهید.

1- از حمام کردن درست قبل از اپیلاسیون پرهیز کنید زیرا خیس شدن موها باعث شکسته شدن موها می گردد بدین ترتیب موها از ریشه خارج نمی شوند.

2- پیش از انجام اپیلاسیون از مصرف داروهای رقیق کننده خون , کورتیزون موضعی , کرم های لایه بردار و هر محصولی که باعث حساس شدن پوست شما می گردد خودداری کنید.

3- اندازه موها در انجام یک اپیلاسیون بی نقص نقش مهمی دارند, اندازه موها باید بین نیم تا یک سانت باشند. موهای بسیار کوتاه و تازه رشد کرده به طور کامل از ریشه خارج نمی شوند. پس اگر موهای بدنتان به اندازه کافی رشد نکرده اند بهتر است کمی صبر کنید.

4- برای دفعات اول اپیلاسیون اگر خیلی احساس درد داشتید می توانید از لیدوکائین برای بی حس شدن و کاهش درد استفاده کنید

 

 

نکاتی که باید بعد از اپیلاسیون رعایت کنید:

انجام اپیلاسیون برای دفعات اول ممکن است با قرمزی موقتی پوست و حساسیت کمی همراه باشد البته این مسئله به نوع پوست شما بستگی دارد. برخی پوست ها حساسیتی نشان نداده و برخی دیگر حساسیت جزئی نشان می دهند.

بهتر است پس از اپیلاسیون از روغن درخت چای و روغن اسطوخدوس برای بدن استفاده کنید , هر دوی این روغن ها خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارند و از تحریک و حساسیت پوست جلوگیری می کنند.

بهتر است تا 48 ساعت بعد از اپیلاسیون از ورزش های سنگین که باعث افزایش تعریق و گرفتگی می شود خودداری کنید زیرا تعریق زیاد باعث ایجاد و رشد باکتری ها می شود.

تا 48 ساعت بعد از اپیلاسیون از مصرف اسکراب و کرم های لایه بردار و محصولات هیدروکسی اسید و لوفا و دئودورانت خودداری کنید.

بعد از اپیلاسیون استفاده از دوش آب گرم و سونا و یا وان آب گرم مشکلی ندارد.

اگر برای سفر به ساحل می روید حتما از کرم ضد آفتاب SPF 30 برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید.

 

عوارض اپیلاسیون

 

انجام اپیلاسیون اگر در سالن های استریلیزه و توسط فردی ماهر انجام شود و از وسایل یکبار مصرف استفاده نماید عارضه ای نخواهد داشت و برعکس انجام ندادن نکات بهداشتی و انجام اپیلاسیون در منزل می تواند مشکلاتی برای شما بوجود بیاورد که در ادامه به توضیح مختصر آن خواهیم پرداخت:

  • واکنش های آلرژیک: همانطور که گفته شد عدم رعایت نکات بهداشتی هنگام اپیلاسیون می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک  مانند کهیر , بثورات و ... روی پوست شما شود.
  • مشکلات پوستی: اگر انجام اپیلاسیون توسط فرد غیر حرفه ای انجام شود ممکن است باعث شکسته شدن مو در زیر پوست گردیده و مشکلاتی از قبیل عفونت موهای زیرپوستی برای شما ایجاد شود.
  • جوش و قرمزی : در برخی از افراد که پوست های خیلی نازک و حساسی دارند اپیلاسیون باعث ایجاد جوش های ریز و حساسیت و قرمزی پوست می گردد.
  • آفتاب سوختگی : بعداز اپیلاسیون پوست ممکن است کمی حساس شود به همین دلیل یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و یا اینکه از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

 

 

به طور کلی اپیلاسیون برای کسانی که از دردسر اصلاح چندین مرتبه در هفته خسته شده اند بسیار مناسب و ایده آل است , اگر اپیلاسیون را منظم انجام دهید و در سالن های کاملا بهداشتی و زیر نظر یک اپیلاسیون کار حرفه ای انجام دهید خواهید دید که موهای شما کم تر و نازک تر خواهد شد و شما همیشه پوستی نرم و لطیف و شاداب خواهید داشت.

  • ۰۰/۰۶/۰۶
  • مهراد ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی